Door Kroatië - Reisverslag uit Orebić, Kroatië van Johan Grotenhuis - WaarBenJij.nu Door Kroatië - Reisverslag uit Orebić, Kroatië van Johan Grotenhuis - WaarBenJij.nu

Door Kroatië

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

12 Juni 2018 | Kroatië, Orebić

Op zondag 10 juni reisden we verder naar Orebic in Kroatië.
Dit plaatsje ligt op het schiereiland Korgula net boven Dubrovnik.
De route ging helemaal langs de kust met vele mooie uitzichten, maar gaat zeer langzaam door het vele stijgen en dalen en het erg bochtige traject.
Maar het uitzicht maakt het helemaal goed  PRACHTIG!
We kampeerden op een bijzonder mooie camping vlak aan zee. Het was boven de 30 gr. Dus heerlijk om te zwemmen in de heel heldere zee of het zwembad op de camping.
Op maandag was een boottocht gepland. We gingen rond het middaguur aan boord en deden verschillende eilanden aan, waarbij we uitleg kregen door een gids. Wat een geweldig mooie omgeving! Tegen de avond voeren we naar een mooi eilandje waar we afgezet werden bij een restaurant, waar we heerlijk gegeten hebben.
Tegen de schemering bracht de boot ons weer op de camping terug.
Dinsdag 12 juni was een (warme) vrije dag, dus de meesten deden het rustig aan, zwemmen enz.
’s avonds was er een klein feestje door de deelnemers geregeld. Hier werden alle verjaardagen van degenen die tijdens de reis jarig zijn gezamenlijk gevierd, waarbij ze allerlei lekkernijen gemaakt hadden, terwijl wij, de leiding, gezorgd had voor heerlijke sangria.
Morgen, 13 juni gaan we weer op stap. Dit keer naar Biograd Na Moru. We gaan vroeg op pad omdat een deel met de veerboot afgelegd wordt, wat voor lange wachttijden zorgt. Bovendien rijden we langs de kust door dorpjes enz.. Dus ge gemiddelde snelheid zal niet boven de 50 km/u uitkomen.

Groetjes en tot later