Van Kroatie naar Slovenie - Reisverslag uit Bled, Slovenië van Johan Grotenhuis - WaarBenJij.nu Van Kroatie naar Slovenie - Reisverslag uit Bled, Slovenië van Johan Grotenhuis - WaarBenJij.nu

Van Kroatie naar Slovenie

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

20 Juni 2018 | Slovenië, Bled

13 juni gingen we weer op stap. Dit keer naar Biograd Na Moru. We gingen vroeg op pad omdat een deel met de veerboot afgelegd wordt, wat voor lange wachttijden zorgt. Daarna nog een mooie route langs de kust door dorpjes enz.. De gemiddelde snelheid kwam niet boven de 50 km/u uit. En den trip was meer dan 250 km. Maar we werden beloond met prachtige vergezichten en panorama’s van de rotsachtige kustlijn SUPER! In Biograd stonden we op een grote camping vlak aan zee en het weer was wederom goed: Zon en 27 gr.
14 juni was er een middag/avondexcursie naar de oude stad ZADAR., waar zich in het verleden nogal wat afgespeeld heeft. Je ziet er gebouwen/resten vanaf het begin der jaartelling tot het eind van de laatste oorlog aan het eind van de 20e eeuw. Er is zeer veel gerestaureerd en bijgebouwd. Her toerisme staat op een hoog peil. Na het diner bezochten we het beroemde zeeorgel, waar door de golfslag lucht door buizen geblazen wordt, waardoor er geluid ontstaat in deze buizen. Ook bezochten we de “Zonnegroet” en maakten we de mooier zonsondergang mee. De volgende dag was vrij te besteden. Een ieder deed zijn “dingetjes”.
16 juni vertrokken we naar het eiland KRK via een zeer mooie route lange de kust.
Op 17 juni was het vaderdag. Alle mannen kregen een cadeautje, wat erg gewaardeerd werd! Daarna wandelden we vanaf de camping met een gids naar het oude stadje KRK, waar we een rondleiding kregen. Het is maar een kleine plaats en erg toeristisch.
Het was behoorlijk warm, dus deed iedereen het rustig aan.
Maandag 18 juni was een vrije dag, erg warm. Ik heb enkele klussen gedaan. ’s Middag was de finale van de jeux de boulles wedstrijd, waarna we gezamenlijk gingen eten in het restaurant van de camping.
19 juni: Reisdag naar Bled in Slovenië; de laatste camping van deze reis!
20 juni: vrije dag. Eerst wat reparaties uitgevoerd. Dames wandelen rond het meer. Genieten van de laatste vrije dag en vanavond afscheidsmaaltijd.
Foto’s opladen gaat moeizaam, dat stel ik uit tot thuis.

Groet en tot de volgende keer!