Cordoba enToledo - Reisverslag uit San Lorenzo de El Escorial, Spanje van Johan Grotenhuis - WaarBenJij.nu Cordoba enToledo - Reisverslag uit San Lorenzo de El Escorial, Spanje van Johan Grotenhuis - WaarBenJij.nu

Cordoba enToledo

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

11 Juni 2017 | Spanje, San Lorenzo de El Escorial

Beste volgers. Hier weer een vervolg van ons reisverslag.
Dit keer onze belevenissen in Cordoba en Toledo.

Zondag 4 juni (1e pinksterdag) doorgereden naar Cordoba. Nog steeds warm en velen zijn na aankomst op de camping naar het zwembad vertrokken.
Maandag 5 juni bezochten we de stad Cordoba en werden we rondgeleid door een Engelstalige gids.
We maakten een wandeling door de Joodse wijk en bezochten daar Mezquita de beroemde moskee (eigenlijke een kerk gebouwd in een kerk!!). Op de fundamenten van een Romeinse tempel is hier een combinatie van een moskee en een kathedraal gebouwd met een capaciteit van 20.000 mensen.
‘s Middags bezochten we op eigen gelegenheid de stad en hebben we daar geluncht. Daarna met de bus terug nar de camping voor zwembad of iets anders!
Dinsdag 6 juni: Reisdag van Cordoba naar Toledo via een mooie route door het dorre en hete binnenland van Spanje. Wel een mooi gezicht al die terracotta – kleuren.
Woensdag 7 juni: ’s Morgens een excursie met een gids door de erg mooie stad Toledo. De oude stad is gebouwd op een heuvel aan de rivier de Tago (Taag). Het was voor een aantal deelnemers best een moeilijke wandeling, omdat het behoorlijk klimmen was. 1 Deelnemer kon het zelfs niet meer aan en ik heb hem tijdens de terugtocht naar de bus moeten ondersteunen.
We bezochten de Joodse wijk en kregen een rondleiding door de unieke Kathedraal waar o.a. een monstrans van 180 Kg. te zien is.
Ook bewonderden we één van de beroemdste werken van de schilder El Greco, namelijk “de begrafenis van graaf Orgas” .
’s Middags gingen we met de bus naar de vlaktes van La Mancha, waar we eerst van een uitgebreide lunch genoten.
Daarna gingen we naar de witte windmolens waar het verhaal van het gevecht van Don Quichote tegens de molens zich afspeelde. Bijzonder mooi!
Daarna moe maar voldaan terug naar de camping.
Donderdag 8 juni was een rustdag en vrijdag vertrokken we naar El Escoreal boven Madrid, waarvan de volgende keer meer.

Tot ziens en de groeten van Anneke en Johan.

• 13 Juni 2017 - 19:13

Sandra:

Volgens de Deense weerman zitten jullie nu in een hittegolf, dus dan moet je uiteraard het zwembad in duiken! Geniet van de laatste dagen :-)

• 14 Juni 2017 - 22:06

Harten Vrouwtjes :

Hallo Johan Anneke
    Wij genieten van jullie mooie reisverhalen .hartelijke groetjes .agnes.annie trees