Wij gaan weer omhoog - Reisverslag uit Masline, Montenegro van Johan Grotenhuis - WaarBenJij.nu Wij gaan weer omhoog - Reisverslag uit Masline, Montenegro van Johan Grotenhuis - WaarBenJij.nu

Wij gaan weer omhoog

Blijf op de hoogte en volg Johan

09 Juni 2018 | Montenegro, Masline

Beste lezers
Zondag 3 juni zijn we bij Durres in Albanië aangekomen en op een camping aan de Adriatische zee en staan ongeveer 1 meter vanaf het water. Geweldig! Maandag was een vrije dag. Het weer was weer erg mooi, we hebben een beetje geluierd, in de Adriatische zee gezwommen en ’s avonds in een restaurant dichtbij de camping gegeten. Ook heb ik ’s middags een paar klussen gedaan.
Dinsdag 5 juni was er weer en excursie. Ditmaal gingen we met bus en gids naar Tirana. Wij vonden het een erg rommelige stad waar de communistische geschiedenis nog van afdruipt. We bezochten er een ondergrondse bunker waar het regime tot de 21e eeuw zich terug kon trekken en van daar uit allerlei spionageactiviteiten uitvoerde. Het verkeer in Tirana is een grote ramp. Op rotondes geld: wie het brutaalste is gaat voor. Verder rijden de Albanezen bijna allemaal in grote dure auto’s. Je ziet er de allerduurste types van Mercedes, Audi, BMW en Range rover rondrijden. Zo ongeveer de helft van alle auto’s. Terwijl ze in krotten wonen, veel woningen zijn maar half afgebouwd en je ziet veel skeletten van flatgebouwen staan, waaraan niets gebeurt. Zeer vreemd!

Woensdag 6 juni reisden we verdere naar de kustplaats Bar in Montenegro via een zeer slechte weg.
Het wachten voor de grens (2 uur) deed ook een beroep op ons geduld, maar iedereen kwam toch zonder kleerscheuren aan op een mooie camping aan zee. En weer hadden we prachtig weer.
De volgende dag, donderdag 7 juni stond de bus om 8 uur klaar voor een lange dagexcursie van 12 uur. Het was een bijzonder mooie excursie naar Budva, Cetinj en Kotor. Hierbij genoten we van de vele uitzichtpunten, oude steden en gebouwen.
Vrijdag en zaterdag waren vrij. Ik heb nog een paar grotere klussen gedaan. Het was erg warm (35gr.) Dus de meesten namen een bad in de heldere zee, deden de was of gingen er op uit