De reis is begonnen. - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Johan Grotenhuis - WaarBenJij.nu De reis is begonnen. - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Johan Grotenhuis - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen.

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

16 Mei 2018 | Hongarije, Boedapest

Op woensdag 9 mei zijn we aan de reis begonnen.
Via 2 tussencampings (Schwarsach en Passau) kwamen we op vrijdag 11 mei aan in Klosterneuburg bij Wenen. Daar hebben we de deelnemers begroet en een beetje leren kennen.
Ook zij we op de fiets langs de Donau een bezoek gebracht aan het mooie Wenen. In de stad loopt een rondweg voor fietsers, wat helemaal gescheiden is van het andere verkeer. Hierdoor kun je op een mooie manier per fiets de stad verkennen! Mede door het mooie zonnige weer hebben we ons daar prima vermaakt.
Op maandag 14 mei is de reis officieel begonnen met een welkomstmaaltijd ik Klosterneuburg.
Dinsdag 15 mei was een reisdag. De groep is vertrokken naar Budapest in Hongarije. We hadden bijna de hele dag regen, en toen we op de camping bij Boedapest aankwamen was het gelukkig weer droog.
Op woensdag 16 mei stond om 9.00 uur de bus klaar voor een excursie naar de bijzonder mooie stad Boedapest. Het weer was weer opgeknapt en het is de hele dag droog gebleven.
We bezochten onder leiding van een gids de bijzondere stad aan de Donau, welke eigenlijk uit 2 steden (Buda en Pest) bestaat die elk aan een kant van de Donau liggen. Web hebben daar de lunch gebruikt en waren om 17.00 uur weer op de camping.
Donderdag 17 mei is een vrije dag en ’s avonds is een boottocht op de Donau gepland, waarna we op vrijdag 18 mei vertrekken naar een camping in de buurt van de studentenstad Pecs.

• 17 Mei 2018 - 06:55

Margreet:

De kop is eraf! Het klinkt allemaal goed. Veel plezier vanavond met de boottocht op de Donau, leuk hoor! Wij waren in 1980 in Budapest, volgens mij is er heeeeel veel veranderd sindsdien! Wij vertrekken dinsdag as richting Passau, spannend! Groetjes vr jullie 4’tjes, ook van Frank, Margreet

• 21 Mei 2018 - 17:25

Sandra:

Fijn, ik wens jullie een fijne tijd in alle die landen die jullie nog gaan bezoeken. Groeten vanuit een zonnig en warm DK. Sandra