van Madrid via Pamplona naar Urrugne - Reisverslag uit Urrugne, Frankrijk van Johan Grotenhuis - WaarBenJij.nu van Madrid via Pamplona naar Urrugne - Reisverslag uit Urrugne, Frankrijk van Johan Grotenhuis - WaarBenJij.nu

van Madrid via Pamplona naar Urrugne

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

17 Juni 2017 | Frankrijk, Urrugne

Beste volgers. Hier weer een vervolg van ons reisverslag.
Dit keer onze belevenissen in Madrid Pamplona en de laatste camping in Urrugne (Fr)

Vrijdag 9 juni vertrokken we naar El Escoreal boven Madrid. Dit is een van de drukst bezochte monumenten in Spanje.
Wij bezochten daar op zaterdag 10 juni met een gids het Real Monasterio = het klooster-paleis van Philips II.
Hier liggen de Spaanse koningen begraven. Omdat het een regeringsgebouw is, moesten we door een scanner en geen foto’s maken!
Een vervelende bijkomstigheid was, dat na terugkomst bij de auto’s er in 3 van de 10 auto’s, die mee waren, ingebroken was. ’s Middags heb ik daar noodruiten in gemaakt. Toen we terugkwamen op de camping bleek dat deze helemaal volgestroomd was met Spaanse gezinnen. Deze ontvluchten in het weekend de stad en zoeken de camping op.
Zondag 11 juni was een vrije dag en deed iedereen zijn ding.
Maandag 12 juni stond de bus weer klaar voor een dagexcursie met 2 gidsen naar Madrid.
Hier bezochten we o.a. het koninklijk paleis. Met weer scannen en geen foto’s. Daarna een lunch en bezichtiging van de stad. Incl. het stadion van Real Madrid.
Het was weer een prima dag met vele indrukken en vermoeid kwamen we weer op de camping.
Dinsdag 13 juni was weer een reisdag. Dit keer gingen we naar Mendigorria bij Pamplona.
We waren lat, omdat ik eerst de nodige problemen op moest lossen, zoals een kapotte stekkerdoos voor de caravan, achterverlichting van een caravan welke door een aanrijding niets meer deed en een auto met motorproblemen.
De temperatuur steeg weer tot zo’n 37 graden, maar daar zijn we onderhand wel een beetje aan gewend. Daarom is het wel heerlijk om ’s avonds een duik in het zwembad te nemen.
Woensdag 14 juni gingen we met de bus voor de laatste excursie van deze bijzonder mooie reis met een Duitstalige gids naar Pamplona voor een stadswandeling. We bezochten daar de kathedraal en werden rondgeleid door de arena, waar stierengevechten gehouden worden. Zeer bijzonder! Daarna gingen we naar een tapasrestaurant, waar we een zeer uitgebreide Spaanse lunch genoten. Niemand hoefde ‘s avonds nog te eten!
Daarna gingen we terug naar de camping waar we met sangria verwelkomd werden. Omdat het nog steeds zeer warm was (38°) dook iedereen daarna het zwembad in.
Donderdag 15 juni is een vrije dag, waar ik nog enkele klussen moet doen en dan is op vrijdag de laatste reisdag naar Urrugne aan de kust in Frankrijk waar we ’s avonds een geweldige afscheidsmaaltijd aangeboden kregen.
Ook bedankten de deelnemers ons, werden stukjes opgevoerd, liedjes gezongen. Kortom een erg gezellige avond>
Wij hadden het gevoel dat onze inzet voor de reis erg gewaardeerd werd.
Op zaterdag 17 juni gaat iedereen zijns weegs (de meesten naar huis).
Wij maakten met Peter en Annie en een paar gebleven deelnemers een prachtige rondrit langs de kust, tapas gegeten, met een pondje nog even over gewipt naar Spanje. Her was bijzonder mooi weer en een zeer geslaagde dag.
Zondag 18 juni gaan we aan de terugreis beginnen en we verwachten op dinsdag of woensdag weer thuis te zijn.

Tot ziens en de groeten van Anneke en Johan.