Alvito, Albufeira en Sevilla - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Johan Grotenhuis - WaarBenJij.nu Alvito, Albufeira en Sevilla - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Johan Grotenhuis - WaarBenJij.nu

Alvito, Albufeira en Sevilla

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

04 Juni 2017 | Spanje, Córdoba

Beste volgers. Hier weer een vervolgverslag van onze reis!
Sorry voor het wachten, maar doordat op een aantal campings de internetverbinding slecht was, heb ik moeten wachten met het plaatsen van dit bericht.
Nadat we de warmte van de vorige dag in Alvito doorstaan hadden, was er eerst een vrije dag waarop iedereen zijn eigen dingen deed. Op vrijdag 26 mei kwam de bus voor en genoten we van een excursie dag in Evora. We maakten daar wederom met een zeer deskundige Nederlandstalige gids een rondwandeling door de ommuurde stad. We bezochten daar o. a. de gotische Kathedraal. Ook bijzonder was het bezoek aan de Capela Ossos ofwel de beenderenkapel.
De muren van deze kapel zijn bedekt met de beenderen van meer dan 5000! monniken; je wordt van alle kanten aangekeken! Boven de toegangsdeur staat: “Wij beenderen wachten op jouw beenderen”. Ook genoten we daar van een prima verzorgde lunch.
Op de heen en terugweg in de bus zagen we tientallen ooievaarsnesten.
De volgende dag was vrij.
Wij kregen bezoek van Dick en Nel, die het vorig jaar samen met ons de Marokko-reis gemaakt hebben. Was erg leuk en vel bijgepraat. Samen met hun maakten wij een wandeling langs het meer naar de stuwdam.
’s Avonds hebben we voor de deelnemers een pannenkoekenfestijn georganiseerd, waarbij wij zorgden voor beslag en ingrediënten. Ook hadden we voor sangria met vers fruit en ijsblokken gezorgd. In een grote kring werd er gebakken, gegeten en gedronken. Iedereen genoot hiervan.
Op zondag 28 mei reisden we verder naar heet meest zuidelijke punt van de reis: Albufeira.
Het was erg stil op de weg, dus was iedereen er zo! Rond 14.00 uur was iedereen al weer geïnstalleerd. De temperatuur was prima! Zo rond de 26°.
Wij , Annie, Peter, een stel deelnemers, Anneke en ik. Maakten ’s avonds nog een wandeling naar de oude stad.
Maandag 29 mei. Was voor mij een erg drukke dag, omdat er veel defecten waren, zoals een koppeling van trekhaak, dakluik kapot door onder een boomtak te zijn doorgereden, loszittende kastdelen van caravans losse waterslangen enz.. Alles op kunnen lossen, dus iedereen weer tevreden.
Ook moesten we op pad naar een deelnemer de onderweg met zijn fiets gevallen was. Veel schaafwonden enz.. Ik heb de fiets meegenomen en Peter is met de deelnemen naar de eerste hulppost geweest. Ook dit is weer op zijn pootjes terecht gekomen!
‘s Avonds was er een etentje in het restaurant met daarna muziek, waarop gedanst werd Dit was wederom zeer succesvol!
Dinsdag 30 mei is een vrije dag. Annie en Anneke zijn naar de stad om “zonder de mannen” te gaan winkelen en daarna gaan we samen genieten van de omgeving en het bijzondere mooie weer.
Vanavond gaan we voor de eerste keer eens barbecueën. Er werden groepjes gevormd, zodat men gezamenlijk van de barbecue kon genieten. Een succes!
Woensdag 31 mei was er een bustocht met Nederlandstalige gids naar de bekendste delen van de Algarve. Zo bezochten we Cabo Sao Vicente; de meest zuidwestelijke punt van Europa. Ook wel het einde van de wereld genoemd. Hier bezochten we ook de vuurtoren, die normaal voor publiek gesloten is! Ook gingen we naar Sagos waar we eerst de Ponta Piedade bezochten. Dit zijn rotsen in zee die door de zee prachtig uitgesleten zijn en zo mooie gaten en holen vertonen. En na de lunch bezochten we het sardines-museum. Al met al weer een mooie excursiedag. Dit was meteen de laatste dag in Portugal.
Donderdag 1 juni vertrokken we naar Sevilla in Spanje! Het was erg warm. Na aankomst hielden we een Happy Hour om de terugkeer in Spanje te vieren.
2 juni wachtte ons een excursie met gids in Sevilla en ’s avonds een flamencoshow en diner.
Het was een geweldige dag: prima gids in een bijzonder mooie stad
Zaterdag 3 juni was een vrije dag. Het was erg warm en het zwembad was nieuw geverfd en zonder water! En dat bij 36°.
Vanmorgen (1e pinksterdag) doorgereden naar Cordoba. Nog steeds warm en velen zijn naar het zwembad vertrokken.

Tot de volgende keer als er weer voldoende materiaal is voor een verhaal.
Groetjes van Anneke en Johan.

• 06 Juni 2017 - 09:35

Diny Lubbers:

Hallo Anneke en Johan,

Leuk jullie te volgen en mooi Johan dat je je zo nuttig kan maken voor de groep!
    Hier aan de kust lijkt het wel herfst. Hopelijk waaien onze ooievaarsnesten in de wijk Mariahoeve niet van hun plekken! Heb een goede reis verder en tot ziens binnenkort!

Groetjes, Diny