Nazare en Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Johan Grotenhuis - WaarBenJij.nu Nazare en Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Johan Grotenhuis - WaarBenJij.nu

Nazare en Lissabon

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

25 Mei 2017 | Portugal, Lissabon

Beste volgers. Hier weer een verslag van onze belevenissen!
Op19 mei hadden we een vrije dag in Nazaré. Met een groepje deelnemers gingen we per fiets de plaats verkennen. Er zaten best wel een aantal klimmetjes in, maar iedereen kwam boven. Het was erg mooi weer, dus volop genoten van het mooie strand, het uitzicht van de rots van Sitio en de boulevard. ’s Avonds werd ons een heerlijk diner voorgezet in een sprookjesachtig restaurant met uitzicht op zee. Na de maaltijd was er “folklore” d.w.z. Er was een optreden van een Portugese volksdansgroep. Iedereen genoot volop; vooral toen een aantal mensen van onze groep uitgenodigd werd om mee te dansen. Een hoogtepunt was het tellen van de rokken van de dames: De klederdracht voorziet er in dat de dames wel 7 rokken over elkaar dragen. Eén van de heren werd uitgenodigd om deze te tellen!! Succes verzekerd!
20 mei vertrokken we voor en mooie, maar voor sommigen een moeilijke rit via erg mooie kustwegen met prachtige vergezichten naar Lissabon. Iedereen kwam zonder problemen aan.

De volgende dag, 21 mei, stond de bus klaar met weer de geweldige gids voor een excursie naar de hoofdstad. Na een rondrit door de stad gingen we uit de bus voor een rondwandeling, bezichtigingen van de oude volkswijk Alfama, een heerlijke lunch en ’s middags de wijk Belem aan de rivier de Taag.
Na een bezoek aan het Scheepvaartsmuseum en het bezichtigen van de Torre de Belem, de toegangspoort vanuit het water. Samengevat: Het was een mooie dag waar we veel gezien hebben en met vele indrukken rijker gingen we terug naar de camping om weer bij te komen.
Hierna volgden 2 vrije dagen. 22 Mei hebben we besteed aan inkopen doen, wassen, opruimen, klussen, zonnen en uitrusten.
Dinsdag 23 mei hebben we, samen met Peter en Annie, met het openbaar vervoer de stad bezocht. Daar hebben we de oude stad, welke op 7 heuvelen gebouwd is, verkend. Met de typische oude trammetjes een rondrit gemaakt. Dat is erg handig omdat er veel steile straten zijn waardoor het veel klimmen is. Het was behoorlijk warm in de stad (35 graden). ’s Avonds hebben we een Happy Hour gehouden, wat met het mooie weer een groot succes was.
Woensdag gingen we naar een camping in het binnenland bij het plaatsje Alvito, dat aan een stuwmeer ligt. Hier ligt de nadruk op “genieten van de natuur”. We vonden een plekje op een prachtige camping aan de oever van een stuwmeer
Het was wel even wennen: De thermometer liep op tot 38°. S ‘Avonds genoten van heerlijke maaltijd.
Enkele problemen met stroomkabels enz. opgelost ook had een auto geen verlichting meer, maar dat is ook weer in orde!
Tot de volgende keer (als we weer een goede internetverbinding hebben!)
Groetjes van Anneke en Johan.

• 29 Mei 2017 - 21:51

Margreet & Frank:

Leuk verhaal weer! Dingen over Lissabon herkenbaar, we waren er paar jaar geleden paar dagen, Frank vr werk, ik mee als partner. Zo te lezen genieten jullie volop en is t gezellig met P&A, fijn! Veel succes nog! Wij starten morgen, spannend!

• 29 Mei 2017 - 21:51

Margreet & Frank: